ifsIFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikował swoje wyniki finansowe za III kwartał 2019 roku oraz dotychczasową część roku 2019, kończącą się 30 września 2019 r.

Dzięki imponującemu 23-procentowemu wzrostowi przychodów netto narastająco od początku roku firma IFS po raz kolejny osiągnęła wynik trzy razy lepszy od średniej rynkowej. Ostatnie wyniki finansowe IFS potwierdzają zdolność firmy do odbierania dotychczasowym dostawcom udziału w rynku i przyciągania klientów dzięki zapewnianiu im długoterminowych korzyści z rozwiązań IFS.

Szósty kolejny kwartał wzrostu przewyższającego 20% dobitnie świadczy o sukcesie naszej transformacji biznesowej” — powiedział Darren Roos, prezes zarządu i dyrektor generalny IFS. „W ciągu ostatnich 18 miesięcy przeszliśmy gruntowne zmiany — od globalnie pofragmentowanego przedsiębiorstwa do szybko ewoluującej organizacji działającej w skali całego świata. A przez cały ten czas nigdy nie straciliśmy z oczu naszej głównej zasady, jaką jest zapewnianie naszym klientom jak najlepszych doświadczeń.


Opowiadając o tym, co wciąż wyróżnia firmę IFS na tle jej konkurentów z branży, Darren Roos podsumował:

Zanotowany przez nas wzrost nie wynika z uzyskiwania przychodów od naszych dotychczasowych klientów poprzez taktyki, takie jak audyty zgodności. Wręcz przeciwnie — połowę naszych przychodów uzyskujemy z licencji od nowych klientów. Uważam, że to najlepiej świadczy o naszej zdolności do prześcignięcia większych, typowych dostawców, a chcemy to osiągnąć dzięki oferowaniu tego, czego nie ma konkurencja, czyli elastyczności wyboru i realnych korzyści dla klienta.


W trzecim kwartale każda pozycja przychodów odnotowała dwucyfrowy wzrost, co świadczy o tym, że mamy jasną wizję ukierunkowaną na rozwój. Aby przygotować się na przyszłość — oraz osiągnąć nasz cel, jakim są przychody w wysokości 1 mld USD w 2021 roku — niedawno przeprowadziliśmy najważniejszy projekt informatyczny w całej naszej historii. Obecnie, dzięki wyjątkowej przejrzystości i elastyczności biznesowej, jesteśmy w stanie szybko dostosowywać się do wahań rynkowych w każdym z segmentów naszej działalności, aby zapewnić sobie stały wzrost i rentowność - dodała Constance Minc, dyrektor finansowy IFS


W ostatnich kwartałach firma IFS udowodniła, że jej klientów zajmujących wysoką pozycję w pięciu kluczowych branżach przyciąga zdolność firmy do oferowania rozwiązań, które są szybkie do wdrożenia i łatwe w użyciu. Nowi klienci, którzy dołączyli w III kwartale, to m.in. producent silników lotniczych Rolls-Royce, pionierski producent sprzętu kriogenicznego Cryostar, międzynarodowy producent plastiku Primo oraz drużyna SportPesa Racing Point Formula One.

Najważniejsze dane finansowe i operacyjne za III kw. i narastająco od początku roku (styczeń–wrzesień) 2019:
  • Przychody z usług chmurowych IFS (z pominięciem WorkWave) od początku roku wzrosły o 61% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 r.
  • Przychody netto od początku roku wyniosły 4 558 mln SEK (485 mln USD), co stanowi wzrost o 23% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 r.; przychody netto w III kw. wzrosły o 21%
  • Przychody z licencji narastająco od początku roku wzrosły o 47% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 r.; przychody w III kw. wzrosły o 45%
  • Na strategicznych rynkach rozwojowych IFS również nastąpił dwucyfrowy wzrost przychodów z licencji — w sektorze lotnictwa i obrony wzrosły one o 41%, a w obszarze zarządzania obsługą serwisową o 66% (obie wartości narastająco od początku roku)
  • Zysk EBITDA narastająco od początku roku wzrósł o 41% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 r.

Przychody te dowodzą zdolności IFS do prześcignięcia dostawców klasycznych rozwiązań nie tylko na bardziej tradycyjnych rynkach, takich jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), lecz także w najszybciej rozwijającym się segmencie oprogramowania do zarządzania serwisem, dzięki niedawnemu przejęciu firmy Astea. W jego wyniku IFS obsługuje obecnie w tym obszarze 8000 klientów, a ich liczba wciąż rośnie.

Firma IFS była ostatnio również gospodarzem najpopularniejszego wydarzenia dla klientów w całej swojej historii — IFS World Conference 2019. Wzięło w nim udział o 40% więcej klientów niż w poprzednim roku.

Uwaga: dane dotyczące wzrostu są oparte na koronach szwedzkich i podawane w walucie lokalnej.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/company/financial-results/

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top

IFS Rozwiazania w chmurze 1 IFS Field Service Management 1